Ons verhaal
PatiëntPlus is niet zomaar een MedTech bedrijf. Het is een beweging van binnenuit de zorg, ondersteund door technologie. Ook vandaag nog staat Michiel regelmatig letterlijk op de vloer van ziekenhuizen en werken we zij aan zij met artsen en patiënten.


Een servet in Boston
De beste ideeën passen op de achterkant van een bierviltje, zeggen ze. In ons geval was het een stapeltje servetten bij de Starbucks om de hoek van het Massachusetts General Hospital in Boston. Michiel en Teun doen hier tussen 2011 en 2014 promotieonderzoek naar hoe ‘passende zorg’ nou écht tot stand komt.
Het leek de jonge artsen revolutionair en tegelijkertijd zo logisch: wanneer patiënten toegang krijgen tot begrijpelijke informatie en handvatten om mee te beslissen, verandert alles. Grip, rust en betere beslissingen. Patiënten werden veerkrachtiger. Zorgconsumptie daalde. Artsen en zorginstellingen werkten effectiever. Dus terwijl de koffie koud stond te worden, maakten Teun en Michiel de eerste schetsen van wat uitgroeide tot PatiëntPlus, al snel de grootste aanbieder van keuzehulpen voor de zorg in Nederland.
Het lijkt simpel. En dat is het ook.
Van idee naar missie
Niet lullen maar poetsen
Van idee naar missie
Niet lullen maar poetsen
Van idee naar missie
Niet lullen maar poetsen

De zorg van morgen
Vandaag zijn we actief in ruim 30 ziekenhuizen met e-health modules voor 100+ onderwerpen. Ondersteund door CZ, VGZ, Zilveren Kruis, ZonMW en het Zorginstituut. Als het aan ons ligt is dat nog maar het begin.
Wij geloven dat technologie de zorg niet vervangt, maar verrijkt. Dat e-health de zorg menselijker moet maken, niet ingewikkelder. Dat technologie draait om vertrouwen, niet om systemen. Zorg begint niet bij data of systemen. Zorg begint bij mensen die elkaar begrijpen.
En daar doen we het voor.